Kurs MBSR

Kurs MBSR (Mindfulness Stress Reduction) to ośmiotygodniowe zanurzenie się w  mindfulness, pozwalające na zbudowanie nawyku systematyczności w codziennej praktyce medytacyjnej.  To trening umysłu w radzeniu sobie z powracającym stresem, męczącymi myślami, chronicznym zmęczeniem czy poczuciem niepokoju.

Program MBSR został stworzony w latach 70-tych przez profesora medycyny Jona Kabata Zinna  w jego Klinice Stresu przy Uniwersytecie w Massachusetts. Efektywność kursu jest potwierdzona licznymi badaniami jakie Kabat-Zinn i jego współpracownicy przeprowadzili przez ostanie 30 lat.

W czasie kursu uczestnicy uczą się podstawowych technik mindfulness trenując uważność ciała poprzez body scan (skanowanie ciała)i łagodne ćwiczenia jogi  oraz uważność myśli praktykując kilka rodzajów medytacji siedzącej. Program zawiera też liczne ćwiczenia pozwalające na zauważenie swoich nawyków myślowych i tendencji umysłu, które sprawiają, że działamy z automatu.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 2,5 godziny.  Uczestnik dostaje zadanie domowe na każdy tydzień – codzienna praktyka konkretnej techniki. Każdy otrzymuje nagrania z prowadzonymi medytacjami i materiały z ćwiczeniami.  Oprócz technik mindfulness, każde zajęcia skupiają się na innym zagadnieniu dotyczącym naszego codziennego funkcjonowania, radzenia sobie ze stresem, oraz wprowadzania w życie tego czego uczymy się w czasie spotkań.

Kurs jest dla każdego kto:

  • cierpi z powodu chronicznych bólów w ciele
  • ma nawracające migreny
  • odczuwa powracający niepokój
  • ma problemy ze snem
  • przechodzi przez stresujący okres w życiu/pracy
  • chce poszerzyć świadomość siebie oraz kontakt z własnym ciałem
  • chce poznać narzędzia radzenia sobie ze stresem

Przed każdą edycją kursu odbędzie się darmowe spotkanie otwarte wprowadzające do mindfulness.

 
Sprawdź termin i miejsce najbliższych zajęć i zapisz się

 
 

 

Być może największą tragedią naszego życia jest to że wolność jest możliwa, jednak my spędzamy lata uwięzieni w powtarzających się, starych nawykach. Możemy chcieć kochać innych bez wstrzymywania miłości, wdychać piękno wokół, tańczyć i śpiewać. Jednak każdego dnia słuchamy naszego wewnętrznego głosu, który  sprawia że nasze życie jest wciąż ograniczone.

Tara Bach