Terminy i ceny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DATY SPOTKAŃ:
20.02., 27.02., 5.03., 12.03., 19.03., 26.03, 2.04, 9.04
w godzinach 18.00 -20.30
Termin dnia uważności zostanie ustalony na początku kursu przez całą grupę.

MIEJSCE:
Studio Zwierzyniec
ul. Kraszewskiego 15/3
Kraków

Kurs MBSR (Mindfulness Stress Reduction) to ośmiotygodniowe zanurzenie się w mindfulness, pozwalające na zbudowanie nawyku systematyczności w codziennej praktyce medytacyjnej. To trening umysłu w radzeniu sobie z powracającym stresem, męczącymi myślami, chronicznym zmęczeniem czy poczuciem niepokoju.
Program MBSR został stworzony w latach 70-tych przez profesora medycyny Jona Kabata Zinna w jego Klinice Stresu przy Uniwersytecie w Massachusetts. Efektywność kursu jest potwierdzona licznymi badaniami jakie Kabat-Zinn i jego współpracownicy przeprowadzili przez ostanie 30 lat.

W czasie kursu uczestnicy uczą się podstawowych technik mindfulness trenując uważność ciała poprzez body scan (skanowanie ciała)i łagodne ćwiczenia jogi oraz uważność myśli praktykując kilka rodzajów medytacji siedzącej. Program zawiera też liczne ćwiczenia pozwalające na zauważenie swoich nawyków myślowych i tendencji umysłu, które sprawiają, że działamy z automatu.

“To nie tyle świat jako taki naraża nas na zwiększone ryzyko zachorowania, lecz my sami poprzez to, jak postrzegamy i myślimy o tym, co nam się przydarza. “
Jon Kabat Zinn

DLA KOGO JEST KURS MBSR?
Dla każdego kto
• doświadcza stresu związanego z pracą, życiem rodzinnym, zdrowiem
• odczuwa chroniczne zmęczenie czy niepokój
• ma problemy ze snem/ bezsenność
• cierpi z powodu chronicznego bólu lub choroby (np. migreny, bóle stawów, problemy układu krwionośnego, zespół wrażliwego jelita, problemy skórne spowodowane stresem)
• chce polepszyć kontakt ze sobą i z własnym ciałem – poszerzyć świadomość siebie
• czuje że w jego życiu brakuje harmonii i balansu
• chce polepszyć jakość swojego życia oraz jakość swoich relacji
• chce poznać narzędzia, które pozwolą mu poradzić sobie z codziennymi wyzwaniami i stresem
• próbuje medytować jednak jest mu trudno utrzymać regularność praktyki i czuje, że potrzebuje wsparcia grupy i cotygodniowych spotkań aby uważność stałą się jego codziennością!

Więcej na temat korzyści praktyki mindfulness: https://mindharmony.pl/korzysci/

CO BĘDZIEMY ROBIĆ W CZASIE COTYGODNIOWYCH ZAJĘĆ?
– będziemy razem odkrywać temat zaplanowany na dany tydzień (patrz poniżej) poprzez wspólną dyskusję, pracę w parach i w małych grupach
– będziemy ćwiczyć formalną praktykę mindfulness, czyli:
body scan
różne rodzaje medytacji siedzącej
uważny ruch
uważną komunikację
uważne jedzenie
– będzie czas na dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem
– podczas każdej sesji omówimy zadanie domowe na kolejny tydzień jak i wnioski po praktyce odbytej w tygodniu poprzedzającym

TEMATY POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘĆ:
1. Co to jest MINDFULNESS?
2. Percepcja i reakcja na otaczający nas świat: Jak spostrzeganie rzeczywistości wpływa na nasz stan?
3. Co to jest stres? – uświadamianie sobie wzorców reagowania na stresujące sytuacje
4. Wpływa stresu na nasze życie i strategie radzenia sobie z nim
5. Uważna odpowiedź vs. automatyczne reagowanie: Jak radzić sobie z myślami?
6. Uważna komunikacja oraz rozwijanie świadomości emocjonalnej
7. Wybór własnego stylu życia: Jak mogę rozwijać współczucie i życzliwość do samego siebie?
8. Uważne życie: Jak kultywować uważność po kursie, w naszej codziennym?

CO OBEJMUJE KOSZT KURSU?
– 8 cotygodniowych spotkań w zamkniętej grupie trwających 2,5 godz.
– uważny dzień, czyli ok. 6 godzinna praktyka (razem z grupą wybieramy dogodny dla nas termin weekendowy)
– codzienne zadania domowe
– 6 nagrań medytacji w formie MP3 do codziennej praktyki
– zeszyt uczestnika, czyli materiały nawiązujące do każdej sesji
– wsparcie i feedback trenera
Każdy uczestnik zapisując się na kurs odbywa darmową sesję 20-30min przez telefon lub skype aby omówić uczestnictwo oraz rozjaśnić ewentualne wątpliwości czy pytania.

TRENER:
Maria Opidowicz – jestem nauczycielem mindfulness certyfikowanym przez Mindful Academy i Yoga Alliance Professionals w UK. Od 9 lat regularnie medytuję i chcę zarażać tą praktyką innych, aby tak jak ja doświadczyli większej harmonii i lepszej jakości życia. Wzięłam udział w ponad 100h warsztatów i szkoleń z zakresu rozwoju osobistego i pracy z ciałem. Pasjonuje mnie psychologia, człowiek i jego emocje oraz nasze mechanizmy działania i myślenia. W wolnych chwilach uciekam do natury, biegam, tańczę 5 rytmów i czytam, cały czas zgłębiając wiedzę na temat moich pasji. Na co dzień jestem lektorką języka angielskiego.
Więcej o mnie i moim ‘dlaczego’ dowiesz się tu:
https://mindharmony.pl/o-mnie/

CENA:
950 ZŁ
Aby zarezerwować miejsce należy wpłacić zaliczkę 200 zł na konto: Maria Opidowicz ING Bank 77 1050 1445 1000 0097 1150 1016

Jeśli wpłacisz zaliczkę do 10.01.20, cena kursu wynosi 850zł.

Możliwość płatności za kurs w dwóch ratach wynoszących 500zł. W przypadku wcześniejszej wpłaty, raty 450zł i 400zł.

10% zniżki dla studentów i emerytów

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!
Kurs odbędzie się jeśli będzie zapisanych min. 4 osoby.

Do zobaczenia!
Marysia Opidowicz

„Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.” – Konfucjusz
Decydujesz się na pierwszy krok?

 

 

 

 

 

 

 

Dzień Uważności to 5 godzin wspólnie spędzonych na praktyce mindfulness. Będziemy używać technik typowych dla treningu uważności:

– Body Scan
– medytacje siedzące np. Uważność Oddechu i Ciała, Uważność Myśli
– uważny ruch
– medytacja chodzona
– uważne jedzenie

Podczas wszystkich ćwiczeń uczestnicy pozostają w ciszy, słuchając prowadzenia nauczyciela. Dzięki nieprzerwanej ciszy w czasie praktyki pozwalamy naszemu umysłowi odpocząć i nie stymulujemy go rozmowami, rozmyślaniami, kontaktem z innymi. Zatapiamy się we własnej ciszy. Po zakończonej praktyce przerywamy milczenie i dajemy sobie czas na podzielenie się doświadczeniem, na uważną rozmowę.
Zapraszam serdecznie, szczególnie osoby po zakończonych kursach MBSR oraz osoby mające doświadczenie w praktyce. Grupa max. 8 osób – miejsca ograniczone, wskazana szybka decyzja !

KIEDY?
Niedziela 26.01.2020
godz. 13.00-18.30

GDZIE?
Studio Zwierzyniec
Ul. Kraszewskiego 15/3
Kraków

JAKA JEST TWOJA INWESTYCJA?
80zł
Gwarancją miejsca jest wpłacenie zaliczki 30 zł na konto
ING Bank 77 1050 1445 1000 0097 1150 1016 Maria Opidowicz

 

 

 

 

 

 

 

Podczas zajęć będziemy rozwijać uważność poprzez techniki medytacyjne oraz techniki pracy z ciałem: skanowanie ciała, uważność oddechu, uważność myśli i emocji, uważny ruch. Są to metody używane w 8-tygodniowych programach redukcji stresu MBSR. Zajęcia trwają 120 minut, podczas których oprócz praktyki będzie też czas na rozmowę, pytania i dzielenie się doświadczeniem. Zajęcia są dla każdego – niezależnie od stopnia zapoznania z technikami mindfulness, wieku, płci i poglądu na życie 🙂 Przyda się wygodne ubranie. Maty i poduszki do medytacji czekają, jeśli wolisz swoje -weź ze sobą.

PRZYJDŹ JEŚLI:
-jesteś ciekawy i chcesz zobaczyć, co to jest mindfulness
– jesteś zainteresowana/y kursem MBSR ale nie wiesz czy to technika dla Ciebie
-czujesz, że stres zaczyna być coraz bardziej obecny w Twoim życiu
-właśnie skończyłeś kurs MBSR i masz chęć kontynuowania regularnej praktyki z grupą

Jakie KORZYŚCI da Ci regularna praktyka MINDFULNESS?
-redukcja stresu
-rozwój świadomości emocjonalnej
-polepszenie pamięci i koncentracji
-większa kreatywność
-zmniejszenie stanów niepokoju
-przeciwdziałanie depresji
-lepszy sen, pomoc w bezsenności
-zwiększona świadomość ciała
-lepsza odporność
-radzenie sobie z bólem

Jeśli pojęcie mindfulness nie jest Ci bliskie, poczytaj tu:
https://mindharmony.pl/o-mindfulness/

Przyjdź i zobacz co mindfulness może zrobić dla Ciebie!

Twoja inwestycja:
35 zł

GDZIE?
Studio Zwierzyniec
ul.Kraszewskiego 15/3

CO ZROBIĆ ŻEBY SIĘ ZAPISAĆ?
Wpłacić kwotę 35 zł na konto:
ING Bank 77 1050 1445 1000 0097 1150 1016 Maria Opidowicz

 

 

 

 

 

 

 

 

During our meeting we will be developing mindfulness skills through a variety of meditation techniques: body scan, mindfulness of breath, mindfulness of thoughts and emotions, mindful movement. These are the methods used in the 8-week MBSR stress reduction programs. The session will last 90 minutes, and apart from the practice, there will also be time for discussion and questions. This practice is for everyone, no matter how experienced you are in mindfulness, what your gender and age are and what your life philosophy is!

THIS SESSION IS FOR YOU IF:
– you are curious and want to see what mindfulness is
– you feel that stress is becoming more and more present in your life
– you need motivation for regular practice and you know that ongoing meetings will help you keep on track
-you have recently finished MBSR course and you want to continue regular practice with the group
– YOU WOULD LIKE TO TAKE PART IN MBSR COURSE AND WANT TO SEE HOW WE ARE GOING TO WORK
– looking at benefits below makes you think mindfulness is something you need right now! 😉

How will you BENEFIT FROM regular MINDFULNESS practice?
– stress reduction
– development of emotional awareness
– improvement of memory and concentration
– creativity boost
– reduction of anxiety
– prevention of depression
– better sleep, overcoming insomnia
– increased body awareness
– stronger immune system
– dealing with physical pain

If you are not well acquainted with the concept of mindfulness, I invite you to read more about it here:
https://mindharmony.pl/about-mindfulness/

Join us and try out what mindfulness can do for you!

Your investment:
single classes: PLN 35

WHEN?
6.02.2020
6pm – 8pm

WHERE?
Studio Zwierzyniec
15/3, Kraszewskiego St.

WHAT SHOULD YOU DO TO SIGN UP?
Make an advance payment of 35 PLN to the account:
ING Bank 77 1050 1445 1000 0097 1150 1016 Maria Opidowicz